Vragen over onze diensten? Bel: +31 85 3030949
Nieuws
shutterstock_84365338

Het belang van een goed personeelsdossier

Om een eventueel ontslag van medewerkers niet ingewikkeld en vooral duur te laten worden is het van belang om uw personeelsdossiers goed op orde te hebben. In de praktijk zien we helaas dat werkgevers weinig aandacht hebben in het op orde hebben én houden van deze dossiers. Er zijn zelfs MKB-ondernemers die geen personeelsdossiers bijhouden.

Aandacht verslapt
Wanneer een werknemer in dienst komt wordt er vaak wel aandacht geschonken aan het personeelsdossier maar al snel wordt deze aandacht minder.

Aandachtspunten

  • verzuimcijfers
  • waarschuwingen of brieven niet vastleggen
  • wijzigingen in functies of promotie
  • salarisgegevens en arbeidsvoorwaarden
  • verslagen van beoordelingsgesprekken
  • etc.

All4people HRM
Wij adviseren en ondersteunen u bij het opzetten en onderhouden van een adequaat dossier en/of het opstellen van uw goed personeelshandboek. Dit voorkomt onnodige frustraties en veel geld als het even niet goed gaat.